søndag den 28. oktober 2012

Nostalgi

Nu tror jeg det er på tide, at jeg viser jer hvad jeg også beskæftiger mig med nemlig håndarbejde. Jeg har også en anden passion og det er genbrug, jeg elsker de mange genbrugs butikker der ligger over det hele, det er helt utrolig hvad der findes af gode sager.

Jeg tror det hele startede for godt 15 år siden, da jeg blev skilt og næsten alle mine møbler forsvandt, jeg stod der med et tomt hus og ingen penge, familie og naboer var så søde, at låne mig de mest nødvendige ting indtil jeg selv kunne købe noget.

Jeg fandt et loppemarked som havde åbent én aften i hver måned...... og hold da op, det var jo slaraffenland for alle pengene.
jeg købte ind af møbler og andre gode sager, så satte jeg det selv i stand, jeg ombetrak stole og malede alting.

Som årene gik blev jeg helt god til at prutte om prisen og fik tingene til næsten ingen penge, det var nærmest fra skrot til slot, tingene kom jo til at ligne en hel million.

Møblerne er efterhånden blevet udskiftet eller solgt fordi jeg er flyttet fire gange på de sidste 5 år, så bliver der jo ryddet op i tingene og jeg har ikke så meget plads mere, men jeg går stadig på loppemarked.

Jeg købte for nylig denne fine gamle kugleramme.
Synes den er så fin og måske vil børnebørnene få glæde af den.


2 kommentarer:

  1. Jeg deler din store glæde ved genbrug - det er nemlig helt utroligt, hvad man kan finde.

    SvarSlet
  2. Ja det er det, jeg skal nok sætte flere af mine fund på.

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette