mandag den 19. august 2013

Feriekunst og afslapning


Da jeg var barn/ung brugte jeg mere tid, på at tegne end jeg gør i dag, jeg havde en spiral-lineal (eller hvad den hedder) og jeg tegnede de fineste mønstre. Jeg strikkede også hønsestrik og tegnede selv alle mine mønstre på ternet papir.
Det gik ligesom af mode og jeg stiftede familie, så var der andre ting at tænke på, og nu var det børnene der skulle kreeres noget til. det blev til mange kilometer stof, der blev omdannet til tøj til børnene ja, da også til mig selv...... dengang kunne det godt betale sig at sy familiens tøj, det kan det ikke i dag.

Nå men tilbage til tegnekunsten - jeg vågnede op en morgen på vores camping ferie og havde de vildeste idéer i hovedet, jeg greb en blog og en kuglepen (som det eneste, jeg havde med af skrive redskaber.
Senere på dagen skulle vi til Svendborg på shopping og jeg var i Tiger butikken, der købte jeg nogle penne og papir - og mindsanten om jeg ikke også fandt en spiral-lineal...... ja nu hedder den så mønsterlineal :-) men det er den samme.

Jeg kunne ikke komme hurtig nok hjem igen, men jeg beherskede min iver og lod som om jeg nød resten af dagen i byen :-) .................... når jeg får nogen idéer ind i hovedet, ja så skal de altså udføres hurtigst mulig, jeg kunne jo risikere at glemme dem igen, og det ville jo ikke være så godt.... vel !

Jeg tegnede på enhver ledig stund jeg fik på vores camping ferie, også om aftenen, i den lille smule lys vi havde i forteltet, Jeg har fået myoser og spændinger i nakke og skuldre. Jeg har hygget mig med det og slappet af ........... jooow jeg har faktisk nydt min nye genfundne hobby og jeg er rigtig stolt af det der kom frem på papiret :-) MEN hvad synes i om det, er det noget jeg skal blive ved med, eller skal jeg stoppe straks :-)









Jeg har lavet mange flere, kan slet ikke stoppe igen :-) de bliver bedre og bedre med tiden,  øvelse gør mester - og jeg har slide flere penne op, siden jeg startede i uge 31.



Meeeeen der skal også være tid til afslapning :-) vi har gået rigtig meget på vores ferie og jeg har både hæklet og tegner, så jeg trængte til, at slappe af i både hænder og fødder - er der noget bedre end, at slå fødderne op, ryglænet tilbage og finde en god bog frem :-)


Ja og så selvfølgelig også lidt godt mad på bordet :-)




6 kommentarer:

  1. Hej Jette
    Dejligt at ahve ferie og rigtig blive inspireret :) Mine favoriter er spindelvævene med tørklæder omkring - ja, det får de mig til at tænke på :) Flot grafisk. Jeg ku aldrig finde ud af at få noget ordentligt ud af mønsterlinialen men det kan du!
    Sensommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja Rose det er rigtig skønt :-) inspirationen kommer mange steder fra - heldigvis.... og dejlig at høre hvad du ser i billedet, jeg har fået forskellige bud på det, jeg har opnået det jeg ville, når billedet sætter tankerne igang :-) super så tak for det :-)
      Du skal bare gå i gang Rose, øvelse gør mester..
      Kh Jette

      Slet
  2. Sikke en skøn hobby, og dejligt at du har fundet den frem igen! Min bror havde sådan et tegnesæt og var vild med at lave mønstre i nogle år. Det er meget smukke billeder du viser her! KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte, ja det er en skøn hobby - og jeg har fundet ud af, at jeg virkelig slapper når jeg sidder i det, det er så skønr og jeg vil fortsætte min hobby :-)Kh

      Slet
  3. Jeg har også mine liggende endnu :-) I vinters da jeg ryddede op og så dem ligge der, måtte jeg da lige prøve hvordan det var at tegne med dem. De blev lagt pænt tilbage, man kan jo aldrig vide, hvad man finder på en skønne dag :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg håber du finder dem frem igen når du får tid, det er for mig så beroligende at sidde med, jeg stresser af med det :-)Kh

      Slet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette