søndag den 6. oktober 2013

Vi kommer li´ fra Svendborg av .....


Kender i sangen - 


Jeg kommer li´ fra Svendborg av,
go´dav, go´dav, go´dav.
Der har vi ingen kissejav,
go´dav, go´dav, go´dav.
For hele natten er vor eg´n
og pig´n er fuld af sjov,
så ses vi bag de lev´nde hegn,
go´dav, go´dav, go´dav.

Byen besøgte vi flere gange i vores ferie og her kommer lidt stemnings billeder derfra.



En panfløjte spiller ..... uha det er sød musik i mine øre, jeg kan stå i timevis og falde i svime.


Jeg sad nærmest lænket til bænket og svømmede hen til musikken, da Godsejeren kom med to kopper kaffe men dertil hørende hjemmelavede flødeboller inde fra chokolade butikken :-)


WallStreet ligger altså i Svendborg, vidste i det ? :-)


"Cykler fra Kurt, kører som smurt"
står der på det gule skilt i vinduet.
Den cykelsmed har da humor :-) :-)


Lystbåde havnen




Regatta kom til byen, dagen før vi skulle hjem. 


8 kommentarer:

  1. Sikke dejlige indtryk fra Svendborg - og med masser af humor hos cykelsmeden :-) Meget smukke billeder, Jette! Kh

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Madame :-) Svendborg er en skøn by :-) Kh

      Slet
  2. Blev lidt overrasket over det første billede. Cyklede Fyn rundt, da jeg var 16 år, og da husker jeg kun alle de gamle huse og skibe. Godt der også er musik og liv i gaderne. Håber du nød den flødebolle, den så dejlig ud.
    Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Okay Helle, måske du skal prøve, at cykle Fyn rundt igen, så tror jeg du oplevet noget helt andet :-) Jeg synes Fyn er en rigtig dejlig ø :-)Kh

      Slet
    2. Åh Helle - jeg valgte den med hvid chokolade, den smagte skønt af hindbær, den var også lidt lyserød indeni :-)

      Slet
    3. Hahaha....Jette, så bliver det da på el-cykel ;O) men det kunne da være rigtig sjovt. ;O)

      Slet
  3. Jo jeg kender Svendborg, og er i det hele taget vild med Sydfyn :-)
    Panfløjte lyder så smukt, det er jeg også betaget af.
    Flødebollerne må du gerne holde for dig selv, de er ikke til mine smagsløg ;-)

    SvarSlet
  4. Ja Pia - Sydfyn er nemlig et rigtigt skønt sted og panfløjte er sød musik i ørerne :-) UUHHMMMMM jeg elsker flødeboller, du ved ikke hvad du går glip af Pia :-) Kh

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette