onsdag den 2. juli 2014

Hæklede babytæpper


Her får i lige billeder af de to sidste babytæpper, jeg har lavet til tvillingerne Freja og Wilhelm :-)
Nummer 7 og 8 i rækken af børnebørn  og mormor kasketten er taget i brug

Jeg ville jo ikke vise jer dem, før de var afleveret til babyerne. De er i lidt flere farver, end det sidste jeg lavede, Jeg synes de er blevet rigtig søde i baby farverne.




De sidste 2 måneder har jeg snart ikke lavet andet, end at hækle babytæpper - 3 styk er det blevet til, de er lige knap 100 x 100 cm. der er hæklet 243 firkanter i alt :-). 
Der går nok lige et stykke tid, inden jeg begynder på et tæppe igen, men jeg har garn til et slumretæpper liggende, så det kan blive et vinter projekt :-)


Ja og så lige sammen med sprutterne. Jeg er glad for, at jeg tog dem med derover til København. For de sprutter, de små banditter fik lagt i vuggen på hospitalet da de blev født, er åbenbart ikke noget de får med hjem, de er kun til låns :-)
Men nu har de deres helt egne :-)




15 kommentarer:

  1. Skøn, skønne tæpper! Så lækre farver du har valgt til Freja og Wilhelm! Og tillykke med at du nu også er mormor - og endda til to :-) Kh

    SvarSlet
  2. Tak Madame, ja det er for vildt :-). jeg håber de bliver glad for tæpperne, de er så lækre og bløde i det farvede 100% bomuldsgarn. Kh

    SvarSlet
  3. Hej Jette
    Hvor er de fine. Jeg har altid været vild med de gamle hæklede kludetæpper og har en del af dem.
    Dejlig mormor de har!

    SvarSlet
  4. Tak Jette, det synes jeg også :-) ja, der er noget med et hæklet slumretæppe, det minder om bedstemor :-)
    Kh

    SvarSlet
  5. Hej Jette.
    Tæpperne er rigtig fine og dejlige farver.
    Sprutterne er også så dejlige.

    Knus Bente

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Bente :-) jeg synes også selv de er blevet fine :-) Kh

      Slet
  6. Lækre farver du har fået sat sammen :)
    Jeg vil også gerne sige tak for din meget søde kommetar på mit sidste indlæg - den blev jeg meget glad for :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Aslaug :-) ja, det skulle jo passe til begge køn, da vi ikke vidste om det blev :-).
      Velbekomme Aslaug, jeg mener det af hele mit hjerte og du fortjener roserne :-) Kh

      Slet
  7. Faldt lige over dette lidt gamle indlæg på din blog... Hvor er de yndige, de tæpper!! Hvor har du fundet opskriften på margueritten? 'Sprutterne' er også rigtig fine - en fantastisk gave at få!

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Malin
      Tak for de rosende ord :-). Tæpperne faldt også i god jord og det samme gjorde sprutterne.
      Jeg kan desværre ikke huske hvor opskriften er fra - jeg har tænkt som en gal over det. Jeg har den ikke mere, da jeg mistede næsten alle mine ting i en brand sidste sommer. ellers måtte du gerne have fået opskriften. Hvis jeg finder den, skriver jeg til dig igen :-)

      Mvh Jette

      Slet
  8. Har du en opskrift du vil dele? De er super flotte 😊

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lena
      Desværre har jeg ikke opskriften, som jeg også skrev i en tidligere kommentar... Tak for roserne, jeg synes også de blev super flotte.
      mvh Jette

      Slet
  9. Det var da noget værre noget, med den brand! Føj, det kan jeg godt sætte mig ind i, hvordan det må være. Jeg må se om jeg kan Google mig frem til det. Sprutterne har jeg fundet, så mon ikke mønstret til tæppet også er 'der' et eller andet sted...

    SvarSlet
  10. Kan jeg dele dit foto i en Facebook gruppe om hækling i håb om nog har opskriften?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Unknown
      Ja, du må gerne dele mit billede på Facebook, hvis du vil være sød, at linke til min blok også 👍🏻😊.. Og sende mig opskriften, når du finder den 😊.
      Med venlig hilsen
      Jette

      Slet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette