mandag den 12. juni 2017

Sommerens smukke blomster


Her er lidt fra kolonihaven og de blomster jeg har i haven derude.


Jeg har igen været ude med kameraet og jeg er jo ret vild med, at fotografere blomster og stemningsbilleder. 

Akelejerne blomster lige nu og de breder sig heldigvis i hele haven, jeg synes de er rigtig skønne og jeg har dem i flere farver. Pelargonier er min yndlings sommerblomst, især den sarte lyserøde som her på billedet, dem køber jeg altid flere af hver sommer.

Den gamle Rokkostol, har jeg haft stående i haven de sidste 10 år, den har ikke forandret sig spor (måske er den blevet lidt mere grøn), den får lov til at stå der indtil den går til af alderdom. Jeg synes den er så smuk og så pynter den tillige med.


Lige for tiden er jeg gået helt amok, med kalkmaling fra Jeanne d´Arc Living og jeg maler store blikdåser i alle mulige farver og bruger den til blomster og krydderurter, de står rundt omkring i haven og på terrassen hvor de pynter utrolig smukt. Det ser rigtig godt ud med alle de farver i haven.


Jeg elsker de skønne fingerbøl klokker med pletter og fimrehår - Digitalis hedder de.
Det er helt utrolig hvad naturen kan skabe af skønhed. Digitalis er en toårig plante og den sår heldigvis sig selv, derfor jeg har den mange steder i kolonihaven, både i hvide og denne her smukke purpur røde farve.





Akelejerne er utrolig smukke og helt unikke små skabninger, i fine farver.


Kærlig hilsen
Jette 



Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette