søndag den 21. april 2013

Hæklet gulvmåtte af stofgarn

For et par måneder siden købte jeg noget stofgarn, fordi jeg ville hækle en "Måtte" til at lægge foran min seng, synes det kunne være så dejlig, at sætte fødderne på en lækker Måtte jeg selv havde hæklet, når jeg stod op :-)
Jeg købte 2 hvide, en lyserød og en lysegrøn, det passer  til farverne i mit soveværelse :-) og jeg brugte en hækkelnål nr. 10. Jeg ville gerne have den oval, så jeg slog 12 luftmasker, stak nålen i 2. m fra nålen og hæklede 11 fast m....... og så blev jeg bare ved med at hækle rundt om de 11 masker, (med udtagninger som hvis den skal være rund). Den måler 89 x 77 og jeg brugte så godt som alle 4 bundter stofgarn (der er så lidt tilbage, at der ikke kunne blive en sidste omgang af én farve)

Jeg har lovet Aslaug fra Strikkefåret at skrive lidt om min måtte, på hendes side som jeg har linket til, kan i se den Måtte hun vil lave :-)





Jeg hæklede lidt forskellige masker, for at lave lidt mønster i den :-)





Det tog lidt længere tid at lave den, end jeg havde regnet med, vil bare lige sige, at det er tæmmelig hårdt til fingrene at hækle med så tyk en nål og stof/garn, det bliver også tungt at sidde med til sidst, men det er hele arbejdet værd :-)


ET GODT LILLE RÅD !!

Under Måtten har jeg lagt et skridsikker net (kan køber i Tiger butikken) for den er meget glat, jeg har trægulve og måske er det derfor, jeg har været ved at skride på den flere gange


                            God fornøjelse :-)

                             Hilsen Jette





11 kommentarer:

  1. Sikke en skøn gulvmåtte du har hæklet - det er dejlige farver, der passer så smukt ind i dit soveværelse. Her bruger vi også et skridsikker net under gulvtæpperne. KH

    SvarSlet
  2. Tak Madame :-) ja det er nødvendig når de skal ligge på et trægulv :-)KH

    SvarSlet
  3. Godt du har fået et skridsikkert stykke under, så du ikke falder, når du står ud ad sengen. Den passer virkelig fint ind i dit soveværelse ;O) Tænkte nok, at det måtte være hårdt for fingre og sarte skuldre at hækle den. Men så må man tage det lidt ad gangen (siger jeg, nærmest for at overbevise mig selv, som ikke ejer et gran af tålmodighed ;O)) Altså en dag Jette, så må jeg også prøve at lave sådan én....den er virkelig fin. Rigtig god mandag til dig ;O) Her går det meget stille ovenpå en weekend med børnebørn. Kh Helle ;O)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var rigtig hårdt til mine gigt plagede fingre, de sidste 4-5 omgange var rigtig slemme, så derfor tog jeg også kun en halv omgang af gangen....... jeg synes du skal prøve at lave én Helle, men du må have tålmodighed (det har jeg heller ikke for meget af, jeg er altid så spændt på det færdige resultat) :-)
      Det bliver altid stille når børnene drager afsted igen, men jeg håber i havde en hyggelig weekend :-)
      Også god mandag til dig :-)KH

      Slet
  4. Den er rigtig flot din måtte og den passer så fint til dit soveværelse. Jeg tror, der er mere i dine ruller, for nu er jeg ved nr. 4 og håber der er nok. Tak for link og kik :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan da godt være der ikke er lige meget i alle ruller, det var heller ikke lige tyk :-)Men det er samme slags som din, etiketten er magen til :-)
      Jeg glæder mig til at se når din er færdig :-)KH

      Slet
  5. Skøn måtte og den passer perfekt til dit soveværelse :-)
    Dejlige farver <3

    SvarSlet
  6. Tak Gitte - ja dejlige glade sommer farver :-)

    SvarSlet
  7. Hvor er den skøn - og perfekt farvevalg til det skønne soveværelse.

    Har selv hæklet et par måtter, men er ved at brække både arm, skulder og håndled af led i det garn. Øv når resultatet bliver så gudesmukt <3

    Kh Lise

    SvarSlet
  8. Tak Lise :-) ja det er virkelig hårdt for både hænder og skuldre, jeg tror heller ikke jeg går lavet flere, jeg var helt ødelagt i flere dage efter :-) KH Jette

    SvarSlet
  9. Hej Jette.

    Jeg må tag hatten af for din kreativ ideer ;) derefter gider og dele os det herinde på din blog TAK :)

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette