søndag den 14. april 2013

Hæklet pynt til de små prinsesser


Jeg har hæklet et pandebånd/hårbånd og et par armbånd til børnebørnene.







Pandebåndet starter jeg med 3 luft masker, tager 1 m ud i begge sider på hver 2. række indtil den ønskede bredde (jeg har 11 masker) der hækles ca. 30 rækker inden indtagning, således: hækl 2 masker sammen i begyndelsen og slutningen på hver 2 række indtil 3 masker som hækles sammen.
En bukse elastik syes i (mål barnets hoved, hvor lang den skal være og træk så lidt fra, så den strammer til).
Hækl fastmasker om elastikken, tæt hele vejen.
Hækl forskellige blomster og blade, sy dem på.





Armbånd: slå 30 luft masker op, stik ned i 2. maske fra nålen og hækl 28 masker.
hækl 8 rækker i de farver du ønsker.
hækl en strop i den ene ende og sy en knap i den anden ende.
Hækl 2 blomster og sy den på.



God fornøjelse.





15 kommentarer:

  1. Hvor er det smukke ting, du har hæklet - skønne farver og virkelig sødt med blomster og knapper :-) KH

    SvarSlet
  2. Tak Madame, synes også de er blevet fine, pigerne blev glade for dem, det er jo det bedste :-)KH

    SvarSlet
  3. Hvor er den bare sød Jette :-)

    Kan godt forstå pigerne blev glade <3

    Tak for dine søde ord på min blog.

    Knus Susi

    SvarSlet
  4. Velbekomme Susi :-) det er heldigvis nemt at gøre børnene glade :-( KH

    SvarSlet
  5. Hej Jette.
    Hvor er de fine og hvor er du kreativ.
    Hilsen Bente.

    SvarSlet
  6. Hej Bente - tak for det :-)
    Hilsen Jette

    SvarSlet
  7. Hvor er de flotte ;O) Kan lige forestille mig, hvilken glæde det må have affødt ;O) Har du selv designet dem ? Kh Helle

    SvarSlet
  8. Nej det er ikke mit design, Selve pandebåndet er en opskrift min veninde Hanne brugte..... blomsterne er nogen jeg selv har kreeret, jeg hækler nogen gange en stak blomster og blade i forskellige farver og modeller, det er rart at have på lager, hvis jeg lige får en idé :-)KH

    SvarSlet
    Svar
    1. Glemte lige at skrive til dig Helle, at armbånder er noget jeg selv har fundet på :-)

      Slet
  9. Hvor herligt! og passer perfekt til det lyse hår :-)
    God aften :-)

    SvarSlet
  10. Ja det er helt perfekt til de små lyse piger :-)
    God weekend til dig :-) KH

    SvarSlet
  11. Rigtig fine til de små yndige piger

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Laj, ja de små bliver så henrivende :-)

      Slet
  12. Søde og fine hæklerier til dine prinsesser :)

    SvarSlet

Skriv meget gerne et par ord, det gør mig rigtig glad og varm om hjertet, når du vil bruge din tid på en lille kommentar :-)


Kærlig hilsen
Jette